Sjukstugan

Linnea kom hem från förskolan igår och kändes hängig, jag kanske har feber mamma säger hon och flinar.
Ska vi kolla frågar jag? Och känner på pannan och jovisst känns hon varm, vi tar tempen och den ligger på 39,6!
Min lilla skrutt. :(
Natten som va låg febern uppe i 40,1 men har sjunkit, hon får Alvedon och den sjunker men stiger sen igen. Innan hon somnade vid halv åtta hade hon 39,1 efter att hon fått Alvedon.
Har precis pratat med sjukvårdsupplysningen och dom sa att jag inte ska oroa mig eftersom det bara gått ett och ett halvt dygn. Men att jag ska hålla koll så hon inte kräks eller blir nackstyv. Så vi får hoppas att så inte blir fallet.

Har fått springa in till henne en gång då inte bara pappa dög utan vi båda skulle vara där, hon svamlar väldigt mycket. Lite obehagligt och jag blir ledsen för hennes skull, önskar jag kunde ta över det istället för henne!

Mammas lilla hjärta, hoppas inte Milton blir smittad nu bara. Linnea har varit pigg och glad under dagen, dansat, lekt, vi har pysslat & spelat spel. Men sen när kvällen kom runt halv sju så blev hon slut.

Hoppas på bättre natt & morgondag! <3

Natti natt från en trött och orolig mamma!


Kommentarer
Postat av: rebecka kusin!

När vi va inne med Tindra så fick jag lära mig av dom på sachsska att det inte är så ofta alvedon hjälper mot feber och att på barn kan de ibland vara bättre med ipren. ett tips bara :)

2013-02-20 @ 00:13:53
Postat av: Celina

Krya på dig Nea❤

2013-02-20 @ 07:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0