"Lillmamman"

I onsdags åkte vi hem till Nathalie & Christian i Trollbäcken. När vi gick hemifrån så sa Linnea till mig att hon va mamma & jag va storasyster. Underbart tänkte jag!
Jag började gnälla lite och sa att jag inte ville gå, jag oooooorkar inte, som den lilla damen själv säger rätt så ofta.
Får då höra:
- Kooooom nu storasyster, vi har inte tid, vi ska iväg och dom väntar inte på oss!
Jag:
- men jag oooooorkar inte mamma, mina ben gör ont!
Linnea:
- Ta mig i handen så går vi nu! Vi missar bussen!
Jag:
- okej, (tar "mamma" i handen och vi börjar gå.)
Jag:
- sådär låter du ibland när vi ska till förskolan & hem därifrån.
Linnea:
- Nehe, det gör jag inte alls det!

Jag höll på att skratta ihjäl mig när hon höll på men höll det inom mig, lilla skrutt efter ett tag sa hon dock:
- jag vill inte vara mamma mer, nu får du vara mamma igen.
Jag:
- tack! :p

Älskade Linnea, mammas lilla bebis! <3 alltid varit, kommer alltid att vara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0