Härlig dag!

Morgonen började med frukost för mig och Linnea och en del fix hemma.
Vid elva begav vi oss in mot stan för att träffa upp mormor för lunch och inhandling av dansskor till lilla skrutt.

Vi gick upp till mormors jobb och hämtade henne. (passade även på att fota våra händer tillsammans alla tre i mormors kopiator) alltid lika kul. Jag älskade det när jag va liten och Linnea gör det likaså.

Efter det gick vi för att handla skor, gick då förbi ett café som har jätte stora muffins som är jätte goda enligt mormor, vi fortsatte några steg men sedan vände jag på klacken och tog med mig dem och sa

- då måste vi ju ha en varsin sådan. :) och så fick det bli.

Linnea valde en dumlechoklad & jag valde en med hallon/päron/kardemumma smak, mormor ville inte ha någon. Vi åt dem på vägen hem sedan då vi först skulle äta lunch.

Vi gick till dansaffären och mormor köpte ett par jätte bra dansskor till Linnea som blir perfekta på hennes dans på söndag. :) TACK mormor för skorna.


Efter det gick vi till ett lunchställe och beställde mat. Linnea ville ha pannkakor, mormor pastasallad med kräftstjärtar och jag potatisgratäng med kyckling. Sagt och gjort Linneas & mormors mat kom men inte min. Efter ett tag ser jag på kvittot att hon har missat att stämpla in min mat och går då och säger till.

Hon ber så mycket om ursäkt och säger till köket direkt, okej tänker jag. När hon väl kommer med min mat så får jag en kycklingfoccachia (stavning?) varpå jag lite mindre trevligt säger att fast jag beställde en potatisgratäng och inte detta! Men herregud, förlåt. Jaja känner jag men ler lite snett åt henne.

Efter en stund till så kommer rätt mat ut, inte värd väntan men helt okej.
Hade som tur va de bästa sällskapet till lunch så det gjorde inte så mycket att det drog ut på tiden.

Efter de gjorde vi sällskap till Hötorget där jag handlade hem färska hallon & blåbär och sedan tog vi tunnelbanan hem. Tyvärr va mormor tvungen att gå tillbaka till jobbet, vi hade hellre velat ha med henne hem men det gick inte.

Tack för dagen min älskade mor, alltid lika mysigt att få ensamtid med dig och Linnea! I love you!

När vi kom hem satte vi oss och ritade lite och sedan la vi oss och vilade då vi båda va väldigt trötta efter dagen. Linnea sov en och en halvtimme ungefär och sedan gjorde vi iordning hamburgare & strips. Till efterrätt gjorde vi hemmagjord milkshake. MUMS!
Köpte en stor mixer igår så här blir det massa gott framöver. :)

Innan vi skulle gå och lägga oss sa Linnea att hennes docka hade bajsat och behövde byta blöja, sagt och gjort våtservetter åkte fram blöjorna som jag köpt till hennes dockor och sedan började hon göra iordning dockan. Galant gick det, förutom att hon la dockan upp och ner när hon skulle torka men vadå alla sätt är bra sätt. :p dockan blev ren. Linnea tog en ny våtservett och torkade ansiktet på dockan och borstade sedan hennes tänder.

Vi läste bamsebok och låg och pratade och mös lite sedan somnade hon vid halv nio ungefär.

Mammas lilla älskling, vad skulle jag göra utan dig?

Idag har hon haft en riktigt bra dag, glad nästan hela tiden. Lycklig mamma, lycklig skrutt. <3

Nu ska jag äta lite youghurt med hallon och blåbär och sedan lägga mig och sova jag också.

Imorgon är det dags för BM-besök, hade hoppats att jag skulle slippa gå på detta men det är bara att kämpa vidare. 4 dagar till BF. Imorgon är det endast 3 :D

Nattinatt.

 


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Tack själv! Det var jättemysigt! Pussochkram ha en bra dag (vi ses nog ikväll när vi kommer och lämnar Kajsa)!!!

2012-09-20 @ 07:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0