Sömn är underskattat!

Enligt min lilla son iaf, somnade vid 22:00, vaknar 00:15 för snuttande, vaknar igen 02:00 för mat & nu vid 04:00 för mat och bajsning. Livet som spädbarnsförälder helt enkelt, tro mig jag älskar det men jag älskar även sömn. Det kommer dock dröja ett tag innan jag får sova ordentligt igen men äsh vad gör det om hundra år.

Igår torsdag så åt skrutt frukost hemma, vi tog inte ledigt från förskolan då jag och barnens pappa skulle skriva under faderskapsintyget och vi tyckte det va enklare att göra det själva istället för att släppa med henne dit. Så efter vi gjort de åkte jag och Milton hem och har bara varit hemma hela dagen. Har varit väldigt skönt med en lugn vecka. Vi hämtade storasyster vid tre och gick sedan hem och förberedde pannkakssmeten och gjorde sedan sparrissoppa till. Mums va gott, Linnea va väldigt trött idag så vid sju blev det nattning och hon slocknade väldigt snabbt.

Och nu ligger jag här med Milton på mitt bröst som håller på att somna om och jag ska göra likaså.

Senare idag så ska jag på begravning för en nära väns mamma, otroligt tungt då detta är en människa jag har känt sen barnsben. Även fast det inte alls va ofta jag träffade på henne nu i slutet så har jag många minnen från några år tillbaka då jag och min vän satt och spelade spel med hennes mamma boggles hette det ett ordspel, vi älskade det. Vi åt kräftor, drack vin, pratade och skrattade. Vi har lekt där hemma när vi va yngre, lekte med hennes husdjur hon hade. Jag har sovit över där MÅNGA gånger, min vän har smugit in mig där när jag hade bråkat med mina föräldrar och jag va en omöjlig ungdom som inte ville hem. Då va jag välkommen hem dit för att sova och varva ner.

Du är otroligt saknad men jag tror och hoppas att du har det bättre nu, efter en tids sjukdom är du nu fri. Jag ska finnas där och ta hand om din dotter i sorg och glädje. Vila i frid! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0