Nu tar vi ikapp oss igen.

Har inte riktigt tid eller ork att blogga vissa dagar så för tillfället blir ni lite lidande.

Men i torsdags så kom min morfar & hans fru över för en liten titt på Milton & lite fika med mig. Jätte trevligt och tack så mycket för dem fina gåvorna till båda min barn. :)
Senare på eftermiddagen så gick jag, Linnea & Milton ut för att träffa Emma/Charlie & Cissi/Emilia för lite parkhäng. Efter lite lek & skoj i parken tog vi en liten promenad innan vi gick hem för att äta middag. Kvällen blev lugn med lite busande och hoppande i sängen såklart. :p

Fredagen gick i tvättandes tecken så från det att jag lämnade Linnea på förskolan vid halv nio så höll jag på med tvätt och annat småplock. Hade tvättstugan mellan 10:00-14:00 så all tvätt blev ren & torr. SKÖNT!
Hämtade Linnea vid tre sedan lek i park & lite handling för att efter det gå hem och göra fläskfilé & potatisgratäng till middag. MUMS!

På lördagen gick vi ut vid 09:30 & va ute och lekte i diverse parker, matade änderna, gick till Farsta för att promenera till ännu en park. Vid halv två va vi hemma igen för lite välbehövlig vila. Blev dock bara vila för Milton. :p vi började istället röja upp hemma för att sedan åka över till Nathalie & Christian på middag. Och oj vilken middag det va. Rotfrukter & vitlök i ugn & baconinlindad kycklingfilé, parmesansås & tomat/rödlöks sallad. Jag va dock försiktig med rödlöken då Milton hade jätte magknip i fredags kväll efter att jag tidigare hade ätit en hel del rödlök, tänkte att det kanske kunde vara något han reagerat på?
Till efterrätt fick vi en bärblandning med smält vit choklad. Fyfan va gott det va. Denna maten ska göras här hemma någon dag.
Tack för mys kvällen igår värdparet. Linnea busade massor med Christian men någon kram ville hon ändå inte ge honom när vi vid kvart över åtta skulle gå hemåt. :p

Och nu så är det söndag och idag är de dans för skrutt, sedan kommer mormor & morfar över för lek & sällskap. Som vi längtar, vi saknar dem väldigt mycket då vi max träffas en gång i veckan nu för tiden känns det som. :( Vi borde nog flytta ihop igen och bli en STOR familj. Mina föräldrar tycker dock inte att det låter lika roligt son jag gör när jag säger de. :p <3

Nej nu ska jag rapa Milton och sedan gå upp och joina städ & fixarteamet här hemma & även göra iordning lite frukost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0