Torsdag 8/11

Godmorgon allihopa, hoppas ni mår bra och har gjort det då jag inte har skrivit här. Har bara umgåtts med nära och kära och inte riktigt haft lust till att sitta här och skriva. Men här är jag iaf. :) Sammanfattar tisdagen och onsdagen nu istället.

Tisdagen 6/11
Morgonen börjar med att Linnea kommer in till mig och Milton runt sju och säger att hon vill gå till förskolan. Egentligen skulle hon vara ledig måndag - onsdag. Sa till henne att hon va ledig men det ville hon inte, så jag ringde till förskolan och frågar om det är okej att Linnea kommer idag iaf? Självklart säger pedagogen, JAAA säger Linnea. :) så roligt va det att vara hemma med familjen. :p
Skönt att hon trivs på förskolan iaf, så pappa gick ned och lämnade henne och jag och Milton låg kvar i sängen ett tag. Vid halv elva kom Rebecka och Tindra hem hit och mös lite med oss innan vi begav oss mot hökarängen för att äta lunch med Alexsandra & Nils innan ÖF (öppna förskolan) började. Det va makaronipudding till lunch, jag har aldrig ätit det förut men gillade de. Så det där kommer vi nog göra till en vana att äta lunch tillsammans innan ÖF varje tisdag.
När vi hade ätit klart så gick vi över till en annan lokal och satte oss i ett stort rum. Hur mycket föräldrar och barn som helst, vi va säkerligen 30 vuxna därinne med barn & personal. Sångsamlingen började med en hälsningssång då alla fick presentera barnen samtidigt som man slog på en trumma som skickades runt. (Det tog sin lilla tid)
Efter sångsstunden gick vi in i ett annat rum där det va pyssel dagen till ära (yes handavtryck blev gjort på Milton så ska hämta det på tisdag) hoppas att det blev bra.
Efter att vi hade varit där åkte vi hem och mös med den andra delen av familjen och bara tog de lugnt.

Onsdag 7/11
Vi åt frukost tillsammans runt nio, Linnea och pappa hade redan varit ute och lekt då på morgonen och kom in lite frusna och gjorde iordning frukost. Efter de gick vi ned till Farsta och handlade lite. Linnea fick köpa en spargris som hon själv fick måla. (Hennes gick sönder för någon månad sen) handlade hem lite nödvändigheter och även två julfigurer. Får fota dem sen.
Sen gick vi hemåt och vilade lite, vid halv fyra gjorde jag och Milton oss iordning för att gå upp till min gammelfaster Ulla på middag. Linnea ville inte följa med så hon och pappsen stannade hemma. Vi köpte med oss rostbiff & potatissallad och satte oss och åt ganska omgående. Vi tittade på gamla fotografier, fikade och pratade innan vi begav oss hemåt vid kvart över sju.
Då ringer min vän Emma och frågar om inte jag vill komma över på en fika då vi hade bestämt oss för en kvällsfika nu i veckan för att vi båda har haft en del att göra. Så det fick bli då, gick hem och lämnade vagnen och gick sedan över till henne. Vi drack te och åt lite choklad och pratade en massa, hon gjorde även massage på Milton och gosades lite med honom. Vid halv tolv gick vi hem och la oss i sängen direkt, efter lite mat somnade både jag och Milton snabbt.
Han vaknade inte förens vid fem för matt och sedan nu igen för mat. Så inatt har jag fått sova. :)

Torsdag 8/11 då.
Idag ska vi träffa Nathalie och Christian, äter middag ihop och busar säkert under dagen också. :) Linnea är på förskolan idag men kommer hem vid tre. Imorgon är hon ledig och även på måndag då vi ska baka lussebullar & pepparkakor med Emma och Charlie. Vi har pratat om det ett tag då Linnea så gärna vill komma hem till Emma och leka med henne. Så på måndag blir det storbakande. Ska bli väldigt skoj.

Nej nu ska jag ge Milton mat och sedan gå upp för att själv äta frukost.
Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Du har visst ätit makaronipudding - knasboll. Det fick du när du var mindre:) Puss

2012-11-08 @ 12:53:26
Postat av: Mamsen

Mindre? Yngre heter det....

2012-11-08 @ 12:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0