Fredag natt!

Här sitter jag och matar lille herrn som
Inte ätit sen 21:30 skönt med sömn. :)

I tisdags åkte jag till öppna förskolan direkt efter mammaträffen och gosade lite med Nils, Jack och deras mammor såklart. Hann även göra två fotavtryck i gips, spännande att se hur det blev nästa gång vi går dit. Efter det åkte jag och hämtade skrutt och hemåt för att laga mat. Dagen till ära fick vi besök av morfar & mormor, lycka för skrutt som det första hon gör sätter morfar på rummet och stänger dörren, du har varit olydig morfar säger hon! Samma visa varje gång dem kommer, detta har hon gjort sen minst ett år tillbaka. Sen blir det lek och spring för fulla muggar. Vi äter tacos och efter det spelar jag, mormor & Linnea yatzy. Håller på att lära Linnea de, då jag alltid har spelat mycket spel osv med familjen när jag va liten. Tycker att det är mysigt att göra det tillsammans och vill även för det vidare till mig dotter så i julklapp har vi (jag) :) önskar oss sällskapsspel bl.a.

Onsdagen började med lämning på förskolan, har dock en underbar mamma på förskolan som åker förbi vårat hus varje morgon som erbjudit sig att ta med Linnea på morgonen vid fem i nio och lämna henne. Vill Linnea att jag lämnar henne så ringer vi bara på morgonen, super skönt. :) jag är väldigt tacksam för de. Vid halv tolv träffade jag en kompis och hennes son Jack för lunch och lite småshopping. Väldigt trevligt, pojkarna va lugna och snälla, låg lugnt i vagnen medans mammorna strosade runt i Farsta centrum.

Vid halv tre åkte jag och Milton och hämtade storasyster för att bege oss till Nathalie och Christian för att umgås med dem och Emilie. Fick även träffa Christians mamma och vi alla tog en fika med godsaker som Linnea hade fått valt. Det blev pepparkakor med glasyr, muffins och bullar, ska det fikas så ska det. Linnea åt även pannkakor där hemma innan vi åkte hemåt vid sju. Linnea målade självklart Nathalies naglar som ofta händer när dem ses. :) Linnea va väldigt trött när vi kom hem och somnade på fem sekunder efter nattningsproceduren.

Torsdag och jag skulle möta Nathalie och min andra vän Diana för lunch inne i stan. Det blev en lunch på Åhléns och även lite snabbshopping i stan. Det ska absolut göras om snart. Dem där damerna ska dock åka iväg på varsin resa i en vecka nu i december. Den ena till Spanien och den andra till Egypten, behöver jag säga att jag är avis??
Hem och hämta skrutt i det trista höstvädret och sedan göra iordning soppa och pannkakor, torsdags middagen såklart. Glömmer jag bort det så har Linnea koll. :p
När Linnea hade somnat la jag mig bara i soffan med Milton och har legat här sen dess. Vi somnade här och har sovit här dem senaste nätterna, vi har en bäddsoffa. Skönt att ligga här när jag ammar på nätterna och kan glutta lite på tv.

Har precis ammat klart och ska nu försöka somna om. :) imorgon ska jag försöka ta mig till jobbet och hälsa på. Över två månader sen jag va där, känns som längre. Efter det åker jag och hämtar skrutt och sedan tar vi helg.
Dags för sömn, sov så gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0