Hello stranger.

 
Då va man tillbaka på jobbet efter en långhelg som ledig.
Underbart har det varit men tillbaka till verkligheten måste man ju.
Men snart blir det mammaledighet istället, underbart.
 
Här kommer lite bilder på vad vi har haft för oss dem senaste dagarna då bloggandet rent ut sagt har sugit tack vare bloggappen.
 
 
Första bilden är på en hemmagjord studsboll.
Linnea fick tre olika pysselpaket ifrån Celina med familj. Detta va en utav dem, väldigt skoj tyckte både jag och Linnea, efter denna har vi gjort fyra stycken till. :)
 
På denna bilden är det två stycken tvålar som vi har gjort med ännu ett pysselpaket, även detta va väldigt roligt, jag har även köpt ett till pysselkit som är med glaspärlor & ringar som man själv får måla. Det pysslar nog jag och Linnea med ikväll.
Under fyra dagar förra veckan så passade jag och Linnea min farmors hund Kajsa. Kajsa brukar vanligtvis inte vilja vara speciellt nära varken mig eller Linnea, men denna gången va hon hos oss HELA tiden. Sov vid mina eller Linneas fötter, jag vaknade till och med upp en morgonen med henne rakt framför ansiktet. Hon gick aldrig ut ur rummet förens jag ropade på henne att vi skulle gå på en promenad. Mysigt men konstigt, hon måste kunna känna av att jag är gravid eller något sådant.
Linnea påväg till Farsta i onsdags när vi skulle träffa mina kära barndomsvänner Nathalie & Emilie, underbar dag som kommer göras om redan på torsdag hemma hos mig & Linnea. Vackra barn, finns ingen finare än dig i mina ögon, jag älskar dig så mycket att det gör ont.
Här har jag klippt ihop tre bilder som visar hur kul Linnea hade, skrattade mest hela tiden, kramades massor med Nathalie, Emilie fick dock jaga henne mest hela tiden för att kunna sno åt sig en. haha, väldigt rolig dag.
Linnea blev förälskad i dem båda två direkt. Jag älskar er tjejer, nu tar vi tillbaka våran tid som vi har förlorat och missat.<3
På torsdagen innan jag hämtade min lilla skrutt på förskolan så åkte jag förbi min halva Alexsandra (alexsandralotman.blogg.se) för att mysa med hennes lilla son Nils lite. Underbara barn, mata hon fick jag göra också, riktig mysstund hade han och jag i hans föräldrars säng innan dem gjorde sig iordning för en fika i Farsta. Jag följde med dit en snabbis, sedan hämtade jag skrutt och på kvällen där kom hennes pappa. Lyckan i hennes ögon när hon öppnade dörren och han stod där är obeskrivbar.
På fredagsmorgonen vaknade Linnea klockan 05:30, blä kände jag och hennes pappa men upp fick han gå ändå, medans jag låg och drog mig i sängen i några timmar. HÄRLIGT må jag säga. Sedan gick vi upp och åt frukost för att efter det röra oss mot midsommarfirandet som pågick nere vid Farsta gård som är ca. 20minuters gång väg ifrån oss. Även Rebecka och hennes dotter Tindra kom och gjorde oss sällskap. Såhär såg iaf min lilla ängel ut på midsommarafton. <3
Pappas axlar är bra att sitta på när man inte ser. :)
Linnea och Tindra, min kära dotter fullkomligt ÄLSKAR att hålla i "bebisar" hon vill gärna ha dem i knät eller hålla dem i handen när dem sitter i vagnen och Tindra är inget undantag. Världens bästa storasyster kommer hon att bli. <3
Här lutar det lite efter ett tag, men skoj va det ändå. :)
Efter ett tag fick lillsnorpan Tindra sitta och mysa hos mig ett litet tag.
Efter firandet i Farsta gård gick vi hemåt mot oss för att äta middag tillsammans då även Tindras pappa Roy kom och åt med oss, även där hemma fick Tindra sitta lite i Linneas knä. Hemma hos oss va det dock roligare då Tindras pappa stod och gjorde massa knasiga ljud så att båda barnen skrattade massa.
På lördagen hade vi tänkt att vi skulle åka till Skansen bara familjen men vädret tillät inte de, så det blev bio istället. Nalle Puhs nya film såg vi, Linnea va duktig som vanligt på biografen så skönt så. När vi gick ut därifrån fick Linnea syn på dessa, en lunchlåda och en flaska. Då spindelmannen ligger henne nära om hjärtat köpte hennes far självklart dem till henne.
Efter den långa midsommaraftonen och denna dagen som va fylld med biobesök, lek, massa gottisätande och mys så va lilla skruttan helt slut, somnade gott vid halv åtta och sov hela natten fram till halv åtta dagen efter. Du är så vacker när du sover min kära.
På söndagen gick vi in i V 27+0 (28) och då såg lilla mamman ut såhär på morgonen. (strunta i den smutsiga spegeln, ska göra rent den idag) (tror jag :P)
Vi tog oss ner till Farsta och åt lite lunch, shoppade lite. Linneas pappa köpte JÄTTE stora utomhuskritor åt lilla damen, lyckan va total.
Efter Farsta åkte pappsen hem till sig och jag och Linnea begav oss hemåt för att släppa av påsarna, ta oss en glass och sedan gå ut och rita medans solen fortfarande sken så varmt och fint.
Jag shoppade två klädesplagg till åt den lilla i magen, rean lockade så väl. :) Dags att börja handla lite kanske då jag i princip inte handlat någonting till den lilla.
På kvällen så provade Linnea sina kläder som hon fick i födelsedagspresent av sin mormor & morfar och så fin hon blev. <3 köpta på Zara och satt som en smäck, mammas hjärta.
 
Det va våran helg i bilder de. Nu kan ni nog nöja er ett tag med dessa så kommer jag in och skriver igen när jag har tid till att sätta mig vid en dator. Puss och kram på er och trevlig måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0