Tisdag och äntligen kommer bilder från landet.

Blir ett rejält bildregn och lite text bara hinner inte så mycket mer idag på jobbet.
Så titta på bilderna och njut mina vänner.
 
Först kommer lite bilder från i söndags när vi hade varit ute och åkt båt. Linnea ville bada och så blev det, hon doppade sig inte men i gick hon och lite fisk fångade vi.
Här kommer lite bilder från när vi har åkt båt, jag Linnea och morfar. Mormor är förkyld och valde därför att stanna hemma på landet och vara lite för sig själv. Vi va ute både på lördagen och söndagen. På lördagen va vi ute ungefär 45 minuter, men på söndagen blev det en två timmars tur inne i Elmsta kanalen. Supermysigt, morfar körde hela vägen dit och jag hela vägen hem. Köra båt, det kan jag ;)
 
På lördagskvällen bestämde vi oss för att gå ner och fiska på bryggan, fisken nappade men vi drog aldrig upp någon, dem åt upp tre av mormors maskar. Trist att vi inte fick en skymt av dem bara, fasiken. Men nästa gång, jag blir så jädra otålig och irriterad när jag inte får något napp alls. Men lik förbannat ska jag fiska nästa gång jag är där ute. Det vet jag.
Massa bilder från studsmattan, från när vi satte ihop den, till när mormor och morfar hoppade med Linnea.
Att hon älskar sin studsmatta är det ingen frågan om, hon hoppade mest hela tiden när vi va uppe vid landet och vi satt glatt och tittade på eller hoppade med henne. Tyvärr va nätet som ska sitta runt helt slutsålt när morfar skulle köpa det men dem får det V 33. så förtillfället får man hoppa med henne eller vara precis bredvid så att det inte händer någon olycka med min älskade lilla skrutt.
Det här är en bild från fredagen när det va dags för oss att gå och lägga oss. Linnea ville inte sova med mig så hon gick in och la sig själv i mormor och morfars säng. Efter lite övertalning så la hon sig inne hos mig iaf, vi läste en bok och somnade sedan sött tillsammans.
Detta är en bild från när vi va påväg ner till sjön då Linnea får sitta i framsätet, endast upp och ner från sjön får hon göra det. 500M eller vad det är.
Detta är på lördagen när vi åt pannkakor till lunch, min prinsessa är ett riktigt matvrak när det kommer till pannkakor. <3
Två bilder från när vi va på blomsterhuset och skulle köpa jord på lördagsförmiddagen när vädret va som tråkigast, solen tittade dock fram efter att jag, mormor och Linnea hade vilat efter lunchen.
På första bilden har Linnea en hatt som dem hade gjort på förskolan, stjärngosse hatt typ fast i sommarversion.
Detta är från igår påväg till förskolan, Linnea har blivit en riktigt klippa på att åka på sin sparkcykel, mammas stora tjej.
Dessa två bilder under är från igår eftermiddag då vi va påväg hem, Linnea frös så hon ville ha min skinnjacka, satt som en smäck, den andra bilden är efter middagen då jag och Linnea unnade oss varsin glass. MUMS!
Den sista bilden som avslutar allt detta är från imorse på lilla mamsen. V28+2 idag och vi längtar mer och mer efter det lilla livet som växer inom mig. Idag blir det vagn letande/hittande. Ska även boka tid för könsultraljud.
Pratade nämligen med min farmor i telefonen imorse och hon frågade mig då,
- det är väl en kille du väntar?
-Ja, jag tror det iaf, dem sa inte till 100%
-Men ska du inte kolla upp det då?
-Jo ska nog göra det nästa månad men det kostar *** så därför har jag inte gjort det ännu.
-Det vill jag betala.
-Nej farmor jag ska betala det själv.
-Nej låt mig göra det, jag VILL.
-Åh, tack så jätte mycket, du får gärna följa med om du vill?
-Nej du, haha, det får du göra själv.
Världens bästa farmor. Tack så jätte mycket. <3
 
Nej nu ska jag fortsätta här så hörs vi snart igen.
Puss och kram på er!

Kommentarer
Postat av: Alexsandra , mamma till Nils :)

Vad underbar helg ni verkar ha haft!! Önskar man var där med er.

Vad mysigt med ett till Ultraljud :) synd att jag inte fick följa med :P

2012-07-03 @ 15:52:35
URL: http://Alexsandralotman.blogg.se
Postat av: Ramona

Tack Fia. Jätte fina bilder:)

2012-07-04 @ 09:45:23
URL: http://Ramooona.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0