Här kommer bildregnet som jag lovat. :)

Första bilden är strax efter att vi klivit av färjan och är påväg mot skansen, vi är alla väldigt redo för att ta oss an alla djuren tillsammans.
Efter att vi hade åkt upp för den lååååånga rulltrappan som är på skansen blev det lite fotograferin med lilltott och hans katt. :)
Sedan fick vi syn på en väldigt vacker påfågel, precis innan denna bilden tog så gick vi dock förbi en annan påfågel som va grå. Den skrek som jag vet inte vad och Nathalie höll på att ramla baklänges av skratt. Och varje gång hon sedan började skratta skrattade både jag och Emilie också så att vi nästan kissade på oss.
Men som sagt en vacker påfågel, ända djuret jag har kort på faktiskt.
Efter det kom vi in till lill-skansen, flera kort är tagna där så lägger bara upp dem så får ni titta och njuta. :)
Efter det så gick vi hela rundan runt skansen, tittade på alla nordiska djuren. För första gången någonsin på skansen så fick vi se ALLA djuren, vargarna, björnarna, räven, uttern, järven till och med lodjuren. Väldigt nöjda va vi allihopa. Speciellt jag, lodjuret har jag inte sett på jag vet inte hur länge.
Efter den turen blev det lunch som Nathalies snälla sambo bjöd på ( vi tackar och bockar) våfflor till barnen och Nathalie, jag blev i tvingad en kycklingsallad av henne pga att jag är gravid och behöver bättre mat, skistövel, jag ville också ha våfflor. ;)
Dem äldsta tjejerna fick sitta kvar med maten medans Nathalie och Emilie sprang iväg och hämtade drickan och den sista maten, jag va tvungen och springa med Linnea på toaletten. När jag kommer tillbaka ser jag att ena flickan (5år) gammal gråter, varpå jag frågar vad som hänt, då har dem ÄCKLIGA fiskmåsarna varit nere på hennes tallrik och försökt tagit hennes våffla så hon va såklart livrädd. Hennes storasyster (8år) va lite rädd hon också men inte så farligt, varpå jag, (supermorsan) :P blir galen, så fort fågelarna kom nära strax efter springer jag efter dem klappar händerna högt och stampar med fötterna, hoppade till och med över våran bänk för att dem kom så nära bakom om oss. Såg helt galen ut enligt Nathalie då jag nästan höggravid flyger över bänken och sparkar och har mig. haha, skulle nästan velat se de själv. :P
Efter att vi flyttat på oss fick vi en lugn lunch och sedan åkte Emilie och Nathalie skansentåget runt med barnen och jag satt och vilade mig med vagnen och massa sammandragningar efter fem timmars gående.
 
 
När dem va tillbaka gick vi ner till tivolit och ungarna åkte stora slänggungorna, jag blev så otroligt impad av Linnea som snabbt gick upp och fick hjälp att sätta fast sig för att sedan slängas runt i gungorna, det kittlas lite va det ända hon skrek till mig och sedan ett STORT leende. ÄLSKADE UNGE, vad skulle jag göra utan dig?
Efter denna karusell gick vi till akvariet och tittade på alla djuren därinne, bilderna får tala för sig själva.
Mammas modiga tjej som klappar ormen. :) Spindeln va det ingen i vårat lilla gäng som ville ge sig på att klappa. Kalla kårar gick längst både min och Nathalies rygg.
 
Igår va en av dem härligaste dagarna jag har varit med om, inget gnäll från NÅGON av barnen eller dem vuxna eller jo lite från min kanske med sammandragningar och ont i benen. Men annars ingenting. Helt underbar dag, alla va glada och vädret va på topp. Jag kunde inte ha önskat något mer av denna dagen.
Tack så mycket ni som förgyllade den för mig och Linnea.
 
 
 
För att tala om något annat här har vi en bild på vagnen som jag har beställt till lillparveln i magen. Imorgon får jag även reda på könet på den som ligger i magen, vi tror ju att det är en kille men det är inte 100% Så imorgon är det dags att få det svart på vitt hoppas jag!
 
Fyra bilder till bjuder jag på idag.
En bild från imorse på mig och Linnea när vi sitter och myser i soffan. <3
Här är en bild som jag klippte ihop med olika bilder på mig, Linnea och Mormor. <3
Här är jag med MAGEN! <3
Och här är jag när jag skulle skära lök till köttfärssåsen. Orkade inte gråta idag så då fick det bli såhär, jag tycker jag såg ball ut, har dock fått höra annat av vissa. Shhh på er. :P Förresten så va mästerfotografen till den här bilden min alldeles egna lilla skrutt.
 
Med det säger jag godnatt. Vi hörs imorgon.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0