Händelserik dag på sjukhuset.

Jag fick då sitta och vänta i drygt två timmar, sedan fick jag träffa två väldigt trevliga sjuksköterskor och efter de fick jag sitta i ett annat väntrum i cirka 20 minuter innan läkaren hämtade mig. Han skrev då ut Bricanyl som inhalatorn till mig och sedan kortisontabletter. Risken med tabletterna va att jag kunde få halsbränna (igen) bra va? Men ska bara äta dem i tre dagar så förhoppningsvis är det inga problem.
Under tiden som jag satt där inne och även när jag va påväg in pratade jag med Alexsandra och Ramona i telefon. När jag då sedan ska gå därifrån och tänkt gå upp till min kusin Rebecka som ligger upp på SÖS pga sin gravidit, vad ser jag då?
Jo en söt & glad tjej med bestämda steg påväg rakt mot mig, halvan Alexsandra har kommit för att hålla mig sällskap, söta vän du är väl för go!
Vi bestämmer oss då båda för att gå upp till Becka och hälsa på, vi handlar även med oss lite gott och jag handlade ett ankgosedjur till Rebecka & bebis. Hennes första gosedjur sa Becka då, yes! Jag vann iaf den delen. ;)

Vi satt och babblade på i nästan två timmar, mest om tjejernas graviditeter såklart, men även om annat.
Sedan va det dags att åka till Apoteket, såklart va jag tvungen att åka till centralen då det är de ända nattöppna Apoteket i Sthlm. Alexsandra va snäll och följde med mig. När vi kom dit va det kö såklart, men efter ett tag va det vår tur när jag då kommer fram vad tror ni hon bakom disken säger? :
- det enda som finns är halsbrännemedicinen!!?!
- va?, det kan inte stämma säger både jag och Alexsandra då, men visst gjorde de det.
Så vi fick ringa SÖS då dem ringer upp mig efter ett tag och säger att läkaren hade råkat trycka på fel knapp, idiot. :) men allt slutade bra och jag fick min medicin. Blev även väldigt mycke skratt inne på Apoteket, en kille bredvid oss hakade också på och skojade och skrattade.

Tack för ett trevligt avslut på denna kvällen mina tjejer. Det gör vi snart om men under andra omständigheter.
Nu står jag i hissen hemma och ska alldeles strax gå och lägga mig.

Förresten sa jag det att tabletterna tydligen kan göra mig pigg? Nej det gjorde jag visst inte och jag va tvungen att ta dem idag på kvällen. Hoppas jag kan somna iaf. Den andra medicinen kan ge hjärtklappning. Yeah!
Äsh skitsamma, bara jag blir helt frisk.

Puss och godnatt på er förhoppningsvis!


Kommentarer
Postat av: Alexsandra

Tack själv darling. Super mysigt :) får vi snart göra om, kanske inte sös men att ses iallafall. <3

2012-01-10 @ 23:10:29
URL: http://alexsandralotman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0