Möss och bastubadande.

Ja som titeln säger så har vi sett våran första mus inne i stugan, Linnea stod vid vardagsrums bordet och drack smoothie, jag ser då något mörkt som springer förbi bakom hennes fötter och bara sitter och stirrar. Mormor säger då?
- va det där en råtta och tittar frågande på mig, JA det va det säger jag då som om det vore en självklarhet. För då kom jag på att det faktiskt va det jag såg. Linnea flyger upp i soffan och blir helt stel i ansiktet, vi säger då att det inte är någon fara och hon säger att hon inte tycker om möss. Inte jag heller säger jag då men att dem inte är farliga. :)
Så imorgon blir det till att köpa råttfälla tyvärr. :( jag kommer inte må bra om vi fångar den, hoppas på att den smiter ut av sig själv. Men vi får väl se, jag tycker ju inte att det är speciellt mysigt om den springer omkring här heller.

Till något annat, Linnea och mormor badar just nu bastu och Linnea fullkomligt älskar det, jag hör hur hon sitter och pratar och skrattar där inne. Va inne där alldeles nyss och då stod hon i en hink med kallt vatten och flamsade. :) mammas söta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0