Hemkomna efter andra dagen i backen.

Härlig dag det har varit idag, vädret har varit mycket mildare idag och endast -6 grader ungefär även solen tittade fram ett tag. Underbart.
Idag gjorde jag en vurpa, innan backen ens hade börjat haha. Skulle sätta på mig handskarna och lyfte sedan på ena skidan och måste råkat ställt den på den andra så när jag då ska åka iväg så ramlar jag såklart. Haha, ingen skada skedd.
Har varit riktigt kul att åka idag, Linnea håller på att lära sig att bromsa nu på skidskolan, inte fått in det ännu men det kommer nog, vi har även övat efter skidskolan. Linnea har nog åkt skidor idag i ca två timmar, efter det har hon åkt pulka och stjärtlapp med mormor och jag och morfar har åkt i brantare och längre backar.
Idag åt vi även lunch vid backen, blev hamburgare och pommes! Efter det åt vi en chokladboll och sedan ut i backen igen.

Men som sagt är vi hemma nu och Linnea sitter och äter en glas och tittar på Nicke nyfiken. Hon somnade i ca fem minuter i bilen påväg hem, men är tvungen att lyfta in henne eftersom det blir för kallt i bilen, hon vaknar då till och tittar på mig. Säger att hon gärna vill ha en glass och så får det bli. Hon har varit så otroligt duktig idag och jag är verkligen jätte stolt över henne.

Verkar som att Linnea klarar av att slippa vilan här uppe då hon ändå blir så trött och lugn på kvällen tack vare dem långa dagarna. :)

Nu ska jag mysa ner mig här bredvid Linnea med boken och vira in mig i samma filt som henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0