Härlig dag i backen!

Nu är vi hemma och mormor håller på och gör iordning middagen, idag ska vi äta korvstroganoff. Namnam, en av mina favoriter.
Vi har haft en underbar dag i Vemdalens och storhognas backar. Linnea har varit superduktig och åkte själv i vemdalens backar, här i storhognas backar ville hon hålla i mina eller morfars stavar när hon skulle åka, men det gick så bra så.

Idag på skidskolan fick dem lära sig att åka ned i backen och åka med armarna utåt från kroppen för att bli så stabila som möjligt. Det va två jätte gulliga tjejer som Linnea har som skidlärare. Hon va iaf super duktig och jag är så stolt över henne, förhoppningsvis får hon lära sig att bromsa imorgon så hon vågar åka ännu mera själv. Dock är jag bara glad över att hon faktiskt ville åka med dem andra barnen och vuxna, att det faktiskt inte gjorde något att jag inte va med. Ännu ett tecken på att min LILLA skrutt börjar bli stor.

På termometern står det endast -7,3 grader. Så farligt kallt är det absolut inte, jag som hade förväntat mig upp emot -30 grader är otroligt glad. Väntade mig att det skulle frysas fast snor i näsan, håret skulle bli till is och fingrar & tår bli blåa. Men tji fick jag, underbart.

Nu sitter Linnea och morfar och spelar hello kitty memory, mormor förbereder grytan inför imorgon och jag ska lägga mig och läsa lite i boken som mamma rekommenderade mig. Innan vi kom hem ifrån backen va vi nere på hotellet ett litet tag och tog en "drink" Linnea drack hallonsmoothie, jag drack någon blå alkoholfri drink som smakade skitfint rent ut sagt, va inte alls sugen på alkohol idag, känner mig nog trött efter första dagen i backen. Mormor och morfar tog sig en varsin öl.

Blev ett långt inlägg det här, nu ska jag lägga mig i soffan och läsa lite innan vi ska börja göra iordning maten. Här får ni lite bilder från i eftermiddags iaf.
Puss och kram!

Linnea somnade i tio minuter i bilen sen va det dags att vakna, gick faktiskt super bra och inget gnäll ännu. :) blir ingen vila idag, hon däckar säkert tidigt ikväll, utslagen efter denna långa dag.

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2449687/images/2012/pic_188102070.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2449687/images/2012/pic_188102086.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0