Blogga, va är det?

Godmorgon, tredje advent idag och snön faller.

I onsdags kväll skrattade Milton för första gången. Han och jag satt i badet och han höll på att åla sig och lyfta på sig ifrån liggställningen som vi har för honom i badet. Jag säger då så får du inte göra Milton, inte lyfta på dig sådär på ett glatt sätt. Ungen börjar skratta så att han hickar. Älskade lilla vän. :)

I torsdags va det luciatåg på förskolan, Linnea va pepparkaka och Milton va tomte. Linnea va jätte duktig och sjöng högt och med inlevelse. :) tog ett kort på henne och Milton vid en vägg som pedagogerna hade ritat upp så fint. Dock började Linnea lyfta Milton så pappsen fick springa fram och ta honom, därav suddig bild.

Fredagen blev Linnea hemma och vi mös inne bara, svårt att locka ut den där ungen ibland. Vi ritade, målade, tittade på film osv. Pappa kom hem tidigt och vid fyra kom mormor och morfar, även morbror Richard kom sen och vi alla åt middag tillsammans. Oxfilé med rotfrukter i ugn, olika såser, vitlökssmör & sallad. Jäklar va gott det blev. :)
Linnea gjorde även salladen denna gången men råkade skära sig lite lätt i fingret, hon tog det som en kämpe. Fick ett plåster, sen va det bra. Hon ville inte fortsätta göra salladen men det gick bra ändå. :) <3

Lördagen gick Linnea & pappa ut i över två timmar och kom tillbaka helt dyblöta då dem hoppat omkring i snön, åkt snowracer, åkt på rumpan och gjort snöänglar. Jag och Milton stannade hemma och sov, hade varit en ganska lång natt så vi va trötta båda två.
Han är aldrig speciellt jobbig på nätterna det är bara de att han kan bli klar vaken och ligga och stirra och prata i en timme eller två. Vad ska man göra åt de? Jag kan ju inte tvinga honom att sova.

Idag då?
DANSUPPVISNING för Linnea i Nacka. Som vi längtar till att få se våran lilla stjärna uppträda. Ska bli så spännande, mormor & morfar kommer, Alexsandra & antagligen Nils kommer & även Nathalie, Christian & lilla magen kommer. <3
Vi ska vara där vid kvart i två och lämna av Linnea för att dem ska hinna öva innan, sedan börjar uppträdandet 15:30

Nej nu ska jag börja göra mig iordning, Linnea och pappa duschar och Milton ligger och sover ovanpå mig. Vi har redan ätit frukost så det är bara att starta dagen nu.

Förresten, stort GRATTIS till min moster Carina & hennes make Kenneth till giftemålet igår, det va hemligt för dem flesta så jag va inte inbjuden. (Skit förbannad) haha nejdå, jätte glad för eran skull. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0