Godmorgon 21/8

Denna morgonen har startat med förvärkar deluxe kan jag säga er. Dem håller inte i sig så länge men dem gör väldigt ont och har kommit en del såhär på morgonen. Hoppas det slutar snart för det är ej dags för lillebror att komma ännu. Även fast jag längtar efter honom obeskrivligt mycket. <3

Linnea sa till mig igår kväll att hon ville vara med när lillebror föds men efter lite förklaring så insåg hon att det inte va en så bra plan. Då godtog hon att få komma in direkt efter han hade kommit. :) efter lite uppstädning såklart. :p det är nog inte så vackert i varken sängen eller på golvet efter en födsel beroende på hur mycket som kommer ut en vill säga.

Sitter nu på tunnelbanan och är påväg till arbetet.
Idag ska jag även skicka in dem första föräldradagarna som jag vill ta ut för lillebror. Kommer att börja med dagarna från och med den 20 september, alltså tre dagar innan BF. Är det så att jag känner att jag behöver gå tidigare kan jag ta ut semester dagar eller bli sjukskriven en vecka eller så.

Kan fortfarande inte riktigt förstå att vi ska få en son, att jag ska bli två barns mamma och att Linnea ska bli storasyster. Men när han väl är här så kommer det att vara det självklaraste i världen. <3

Nej nu ska jag läsa lite i min bok som jag fått låna av Alexsandra. Att föda heter den. Läste inget sådant när jag väntade Linnea men tänkte göra det den här gången.

Vi hörs senare.


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Läs inte och tro inte på allt som står i dessa böcker!!! Står alldeles för mycket skrot i dem (tycker jag). Du, ibland kan JAG inte tro att JAG är tvåbarnsförälder;)

Svar: Nej, jag vet mamma. Men det är du mamma och en fantastisk sådan. <3
fiaochnea.blogg.se

2012-08-21 @ 08:23:37
Postat av: Alexsandra, mamma till Nils

M in fina vän... ja snart tvåbarnsmamma och du har så mycket kärlek att ge och ger. älskar dig kompis! glad att du finns här för oss.

Längtar tills p´å lördag då dopet är för nils så vi får ses :) så snälla lillkíllen i magen stanna kvar i några veckor till dvs iallafall 3. Så du får tjocka på dig lite mera så jag inte blir för nervös när jag ska hålla i dig så du inte går sönder för jag kommer vilja pussa och krama ihjäll mig :D <3

2012-08-21 @ 10:58:27
URL: http://alexsandralotman.blogg.%2Cse

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0