Dag 22!


Dag 22 - Det här upprör mig!

Saker som upprör mig är många tyvärr, men dem två största är väl som vilken annan frisk människa som helst anser är upprörande.

Allt som har med våld, både psykiskt och fysiskt mot barn, det är något som gör mig riktigt förbannad. Att se, höra eller läsa om något sådant får mig att vilja vara diktator över hela världen, då skulle dem hemska människorna som gör illa barn få se hur roligt det skulle vara att bli dömd av mig.
Vet att det låter sjuk, men jag avskyr det.
Att läsa om föräldrar som mördat sina barn, bröder & systrar som slagit ihjäl sina små syskon, vart fan är världen påväg?
Vi har alla ett liv att leva, vad fan ger en annan människa rätten att ta de ifrån någon?

Den andra saken som upprör mig är hur vissa människor behandlar sina djur, en del människor verkar inte ha någon som helst skam i kroppen.
Läste en artikel i förra veckan om någon idiot i Kina eller Thailand eller vad det nu va, skitsamma som stod och kastade en valp ut i havet med all sin kraft om och om igen, till slut orkade inte valpen simma in till stranden och tog som tur var sig upp på en klippa i närheten, då en annan kille klättrade ut och hämtade den och allt slutade gott.
Men helt ärligt, vem fan gör något sådant? Tänk om man skulle stå och kasta honom fram och tillbaka och bara vänta på att han ska orka sig upp för att sedan få kasta i honom igen.
IDIOTER.

Vilket argt inlägg det blev, :S Det blir väl så ibland.
Man ska ta hand om varandra inte göra illa varandra, som jag skrev längre upp, vi har alla ett liv att leva.
SE TILL ATT LEVA DET FULLT UT, ANNARS KOMMER DU ATT ÅNGRA DIG!

P&K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0