Mormor min.


Idag skulle min älskade mormor fyllt 72år.

Jag saknar henne, jag önskar att hon va här.
Hade hon fortfarande levt och bott kvar där hon bodde så hade hon och jag troligen setts varje dag.
Det va inte hennes tur att gå för 18år sen, det va inte dags.
Jag kommer fortfarande ihåg när hon låg på sjukhuset och jag kom upp dit med min mamma.
Vi hade köpt med oss två förpackningar med jordgubbar och jag satt och mumsade i mig den ena,
Mormor låg i sängen och tittade på mig samtidigt som hon pratade med mamma.
Hon såg att jag hade ätit upp ena asken och jag tittade upp, hon log mot mig och sa
- ta den andra du också. :)

Kanske inte speciellt tycker ni, men minnet sitter starkt kvar i mig.

Jag önskar att hon fortfarande fanns med oss.

Jag älskar dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0