Dag 12: Ett drömland


Alla är glada, finns inga problem, inget krig, inget hat.

Avundsjukan och girigheten är som bortblåsta, inget dödande, ingen misshandel.
Barn kan gå fria och trygga, djuren likaså.

Världen vi lever i idag har eller är inget av det här.
Det finns så mycket hat och ondska att det är läskigt.
Mörkrädd är vad jag blir.

Att känna sig trygg mitt i natten är inget alternativ längre.
Antingen pratar man i telefon hela vägen hem eller går med nycklarna i mellan fingrarna som ett vapen.

I mitt drömland är det mjukt och ljust.

Men tyvärr kommer det nog aldrig att bli så, men jag hoppas och drömmer om det ändå.
Bara jag kan förändra något, man måste alltid börja med sig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0