Står och väntar på bussen och drömmer efter snö.

Kan den komma nu? Jag kan väl inte vara ensam om att vilja de? Det ska banne mig vara vitt på julafton.
Jag har ledsnat på det här gråa och tråkiga, ge oss lite ljus.

Personligen tycker jag att det är lite obehagligt att snön inte kommit ännu, växthuseffekten och allt det där.
När vi inte tar hand om våran jord förstör vi för våra barn & barnbarn & barnsbarnsbarn osv, osv. Det är för dem vi förstör inte lika mycket för oss eftersom vi kommer vara försvunna sen länge då, men iaf. Vi borde tänka mer på dem som kommer efter oss och inte bara på bekvämligheterna.
Med det påstår jag inte att jag är någon trädkramare eller ett perfekt exempel på hur man borde vara men helt bakom flötet är jag inte. Jag sorterar våra kartonger av alla sorter, plast osv, för det mesta menar jag. Inte alltid, men jag försöker. Absolut kan jag bli bättre och det hoppas jag att jag blir.
Lite tankar som snurrat runt i mitt huvud bara. ;)

Nu väntar jag på tunnelbanan för att sedan hämta skrutt på förskolan, längtar efter henne. Stort pusskalas blir det idag, vare sig hon vill eller inte.

Dags att wordfeudnörda lite.

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Celina

Äh, det är väl inget att vara orolig för när det varit två vargavintrar i rad nu med ovanligt mycket snö och ovanligt kallt. Då måste ju motsatsen komma också - ovanligt varmt och ovanligt lite snö :) Puss

2011-12-14 @ 18:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0