Julafton avklarat, trist men skönt.

Jag älskar julafton, något utav det mysigaste på hela året. Vara omgiven av nära och kära och bara umgås och mysa.
Vi har haft en jätte härlig julafton, tomten kom även i år, Linnea tyckte inte det va någon hit i år heller. Hon satt fastklistrad vid midjan och ville inte öppna paketet så länge tomten va här, men direkt när han gick så slängde hon sig på paketet och öppnade det. Hon se fått så otroligt mycket saker idag.
Allt har hon fått, keyboard som man går på så spelas det musik, en blåspenna, Pippi hus med dess inredning och Tommy & Annika & Pippi såklart.
Vad fick hon mer? Kläder, dockkläder, en dockvagn, en carstelefon, en bok, en portmonnä med lite pengar i. Men det bästa för Linnea enligt henne själv va Spiderman dräkten hon fick av mormor och morfar. Underbar julafton helt enkelt.
Och även jag fick julklappar!? Det hade jag inte förväntat mig, vi hade sagt inga julklappar till oss vuxna fast jag höll inte på den regeln heller.
Men det jag fick va perfekt, jag fick ett par underbara sockor som är som sockiplast eller vad det heter fast dem går upp till knät och är så sköna. Dem är som sånna här jätte mysiga gosedjur som vissa barn har. :)
Sen fick jag även nya duntäcken & dunkuddar. Så otroligt sköna.
Och jag fick även en lapp av mamma & pappa där det stod att dem betalar en viss del av kostnaderna som det kommer att bli när vi åker upp till Vemdalen i en vecka i februari för att åka skidor.
Tack så jätte mycket bästa mamma & pappa.

Har försökt lägga upp bilder under dagen men det har inte gått av någon konstig anledning.
Får se om det kommer igång imorgon.

Imorgon är det dags för en till julafton, då hemma hos min farmor. Underbart, hon lagar dem bästa köttbullarna som finns i hela världen. Mmmm.
Nej nu ska jag mysa lite framför tv:n medans älskling lägger mitt lilla hjärta. Hon har nog redan slocknat och han också för den delen. Det har varit en lång dag idag. :)

Godnatt på er och god fortsättning. Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0