Jag saknar dig, jag älskar dig, idag tänker jag extra mycket på dig.


Känner mig lite deppig idag, efter att jag hade fakturerat idag så satt jag och pillade lite i lådorna här på jobbet och ser sånna här lappar som man skickar in när någon fått barn eller någon har dött till tidningarna.

Min pappa har sparat från när Richard föddes, när jag föddes och när släktingar har gått bort osv.
Då hittade jag lappen från när Mormor hade gått bort och hela jag fylldes med massa känslor.
Började rinna tårar nedför kinden, fick en liten klump i halsen och insåg hur mycket jag verkligen saknar Mormor, FORTFARANDE. Tänk om hon hade funnits här.
Tänk vad glad hon hade varit för Linnea och Julia, hur mycket hon skulle uppskatta mitt och Celinas underverk.
Jag saknar, jag saknar, vill ha tillbaka min mormor.


Vår lilla Mamma
Mormor, Farmor
och Svärmor

Gun
Hasselqvist

* 2November 1939
* 5 Oktober 1993

Micke, Lotta och
Carina m. Familjer
släkt och vänner

I höstvindens sus
Du somnade stilla
Nu sjukdom och oro
Ej mer gör dig illa
I minnet du lever
Du finns alltid kvar
I minnet vi ser dig
Precis som du var

Jag älskar dig Mormor.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har få minnen kvar. Jag minns inte hur hon såg ut eller hur hon var. Jag minns några få korta snuttar som jag kopplar till henne och då är hon bara med i någon. Bilden av just henne hittar jag på själv eller får från fotografier. Det hade däremot varit roligt att få lära känna henne. Det är ju min mammas mamma och mamma är ju helt underbar så det måste ju den som uppfostrat henne ha varit också? Puss <3

2011-04-05 @ 17:17:14
Postat av: Anonym

Stämmer så väl.

Man hör hennes röst lite lätt från videosnuttarna ifrån när vi va små. Men hon tyckte inte om att vara med på kort eller film, tråkigt nog. Hade varit skönt att ha de. Men förhoppningsvis sviker minnet mig aldrig. Jag vill alltid komma ihåg henne.



Puss <3

2011-04-06 @ 09:18:45
Postat av: Rebecka

Man blir lite tårögd när man läser de du skrev fia, du skriver fint. och diktern var jättefin från annonsen antar jag.



Jag minns henne inte alls, var ju knappt 1 år, men har henne på film och hon är fin, ler och verkar helt underbar. när jag tänker på farmor så tänker jag på den filmen, den korta snutten där hon är med.

älskar er kusiner <3

2011-04-07 @ 11:57:10
Postat av: Fia

Tack Becka. :)

Det värmer att höra.



Hon va en fantastisk Mormor, den bästa man kan ha.

Tycker det är synd att inte alla kusiner fick tillbringa den dyrbara tiden med henne.

Men jag vet att hon tittar ner på oss och är stolt.

ILOVEYOU to.

2011-04-07 @ 20:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0